EMOI

Fashion revolution

Tragedia, której można było zapobiec ! Kto jest za to odpowiedzialny ? Firmy czy konsument ?

 

 

24 kwietnia 2013 roku, szwalnia Rana Plaza, Bangladesz.

Czas się zatrzymał.

Runęła fabryka odzieży Rana Plaza, która pogrzebała 1134 osoby- głównie młode kobiety, a 2500 osób zostało rannych. Do dnia dzisiejszego ówczesna tragedia nadal pozostaje jedną z największych katastrof w historii przemysłu. Kompleks fabryczny, w którym szyte były ubrania znanych sieciówek, między innymi polskiej czołowej marki zawalił się, bo nikt nie dbał o warunki, w których pracowały szwaczki. Głodowe pensje, które zamykają pracownika w fabrykach, obniżanie kosztów produkcji z użyciem jak najtańszych surowców, nieludzkie warunki pracy i nieprzestrzeganie zasad bezpieczeństwa, by zminimalizować koszty produkcji, zawikłany i niemożliwy do prześledzenia łańcuch dostaw – to wyzysk w branży mody w odległych zakątkach świata, który wyniósł sieciówki na szczyt najlepiej zarabiających firm świata. Tworzone sztucznie trendy: „co jest modne, a co nie” tylko po to by nakręcić sprzedaż stworzyły podwaliny pod fast fashion- szybką modę, tworzoną przez najbardziej rozpoznawalne sieciówki na świecie. Szybka moda, ma być tania, mocna w trendzie i szybko nas znudzić. Finalnie konsument otrzymuje jednorazowe produkty, który ma szybko trafić na wysypisko. Praktyki te ukrywano przed oczami bogatej Europy i Ameryki, by firmy szyjące w niekontrolowanych fabrykach mogły zrealizować swój jedyny cel - duże zyski. Klienci z całego świata podłapali ten modowy szał, nie zdając sobie sprawy, że stoją za tym ludzkie tragedie, skrywane na końcu świata i jest to droga do dewastacji planety. Szybka moda zatruwa środowisko bez opamiętania. Kolory wody azjatyckich rzek są w kolorach aktualnych trendów, , a ryb w tych rzekach już nie ma.

 

 

A jednak usłyszał cały świat ! Who made your clothes ? Kto uszył moje ubranie ? 

 

Po tragedii Rana Plaza założona została organizacja w Wielkiej Brytanii -Fashion Revolution. Stworzyła ona globalny ruch nakłaniający branżę mody do stosowania odpowiedzialnych praktyk w procesie produkcji i sprzedaży odzieży. Organizacja wpływa również na świadomość konsumentów, starając przybliżyć temat mody zrównoważonej, świadomych zakupów. W każdą rocznicę katastrofy 24 kwietnia organizacja przypomina o tragedii Rana Plaza i nakłania konsumentów do zadawania pytań firmom: who made your clothes ? (Kto uszył moje ubranie ? ). Fashion Revolution nie przekreśla branży modowej. Stara się ją zmienić na lepsze. Apeluje o: transparentną sieć dostaw, godne warunki pracy, dbałość o planetę. A wszystko to w imię miłości do mody.

Organizacja Fashion Revolution pisze:

Jesteśmy Fashion Revolution. Jesteśmy projektantami, twórcami, producentami, pracownikami i konsumentami. Jesteśmy naukowcami, pisarzami, liderami biznesu, markami, sprzedawcami, związkami zawodowymi i politykami. Jesteśmy branżą i opinią publiczną. Jesteśmy obywatelami świata. Jesteśmy ruchem i społecznością. Jesteśmy Tobą. Kochamy modę. Ale nie chcemy, aby podczas produkcji naszych ubrań ludzie byli wykorzystywani, a nasza planeta niszczona. Domagamy się radykalnej, rewolucyjnej zmiany.

 

 Teresa Suwińska - współwłaścicielka marki EMOI

  

 

EMOI. Uszyliśmy twoje ubrania! We made your clothes !

 

Jesteśmy firmą odzieżową. Tragedia Rana Plaza zdarzyła się w naszej branży. W EMOI całkowicie obce jest nam „myślenie” tanią produkcją, która przyczyniła się do tragedii z kwietnia 2013 r. Jednak wszystkie zjawiska w modzie, które pojawiają się w branży -między innymi tania produkcja w Azji, są przez naszą firmę odczuwalne. Klienci mamieni przez sieciówki niskimi cenami produktów oczekują od marek polskich podobnych cen. Trudno z tym konkurować, więc od zawsze szukamy dla EMOI swojego miejsca – lepszej mody. Wszystkie nasze produkty szyjemy w Polsce w naszej własnej szwalni w Ciechanowie od pond 30 lat. Pracujemy w stałym zespole, zakupujemy najlepsze jakościowo tkaniny od stałych dostawców, dopracowujemy konstrukcję i detale każdego modelu, by tworzyć modę wartościową, filtrujemy trendy, by stworzyć modele nie na jeden sezon, a wszystko to po to, by nasze produkty były dobrze uszyte i były dobrą modą. Nasze modowe wizje możemy realizować w EMOI dzięki naszej stałej załodze w firmie. Lubimy się i przyjaźnimy w EMOI. Wielokrotnie na łamach naszych Social Mediach i stronie internetowej pokazywaliśmy jak powstają wszystkie produkty marki EMOI: EMOI to zespół ! Poznaj naszą kobiecą drużynę ! Przedstawialiśmy nasz dział sprzedaży: Dział sprzedaży. Poznajmy się oraz naszą drużynę sklepu internetowego: E-sklep EMOI. Kto za tym stoi ?

Jesteśmy polską firmą rodzinną i szczycimy się tym. Ważne jest dla nas nasze otoczenie, ludzie z którymi pracujemy i moda, którą tworzymy. Lubimy modę i w EMOI śmiało możemy powiedzieć: „To my uszyliśmy Twoje ubranie !”

 

 

Ewa Suwińska - współwłaścicielka marki EMOI 

 

Manifest organizacja Fashion Revolution zapisany w Białej Księdze:

 

„Oto nasze marzenia:

 

1. Moda zapewnia godną pracę - od pomysłu i pracy twórczej po wybieg. Nikogo nie zniewala, nie naraża na zagrożenia, nie wyzyskuje, nie nęka, nie nadużywa i nie dyskryminuje. Moda daje pracownikom i konsumentom wolność i siłę do walki o własne prawa.

2. Moda zapewnia uczciwe i równe płace. Wzbogaca życie każdej osoby zatrudnionej w branży - od pracowników farm po sprzedawców. Moda wyciąga ludzi z biedy, tworzy kwitnące społeczeństwa i pozwala zaspokajać aspiracje.

3. Moda daje ludziom głos i umożliwia wyrażanie swoich myśli bez lęku, łączenie się bez represji i negocjowanie lepszych warunków funkcjonowania, tak w pracy, jak i w społeczności.

4. Moda szanuje kulturę i dziedzictwo. Wspiera, docenia i nagradza umiejętności i rzemiosło. Uznaje kreatywność za swój najcenniejszy zasób. Moda nigdy nie przywłaszcza niczego bez wskazania autorstwa i nie bierze bez pozwolenia. Moda szanuje sztukę ludową i rzemieślniczą.

5. Moda opowiada się za solidarnością, inkluzywnością i demokracją, niezależnie od rasy, klasy, płci, wieku, kształtu i zdolności. Uznaje różnorodność za podstawę sukcesu.

6. Moda dba o zachowanie i odtworzenie środowiska naturalnego. Nie wyczerpuje jego cennych zasobów, nie niszczy gleby, nie zatruwa powietrza ani wody, nie szkodzi naszemu zdrowiu. Moda chroni dobrobyt wszystkich istot żyjących i różnorodne ekosystemy.

7. Moda nigdy bez potrzeby nie niszczy ani nie porzuca, ale z namysłem przeprojektowuje i odzyskuje, w myśl okrężnego systemu zasobów. Moda może być reperowana, używana ponownie, poddawana recyklingowi i przemianie w inne dobra. Nasze szafy ani wysypiska śmieci nie są przepełniane ubraniami pożądanymi, ale traktowanymi bez szacunku, kupowanymi, ale niewartymi zachowania.

8. Moda jest transparentna i odpowiedzialna. Moda działa na zasadach przejrzystości i nie skrywa się za złożonością procesów. Nie czerpie wartości z podtrzymywania szkodliwych tajemnic. Każdy zawsze może się dowiedzieć jak, gdzie, przez kogo i w jakich warunkach wyprodukowane zostały ubrania.

9. Moda nie ogranicza pomiaru sukcesu do poziomu sprzedaży i zysków. Moda ceni dobrostan ludzi i zrównoważony rozwój bardziej, niż zysk i wzrost.

10. Moda istnieje, by wyrażać, cieszyć, odzwierciedlać, protestować, pocieszać, utożsamiać się i dzielić z innymi. Moda nigdy nie zniewala, nie oczernia, nie poniża, nie marginalizuje i nie kompromituje. Moda celebruje życie.

 

do góry
Szablon Shoper Icon™ od GrowCommerce
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl